Șefă magazin
Stereotipuri
Ce stereotipuri sunt în joc?
- Minimalizarea abuzului: „ dacă și asta e violență…”, „N-a bătut-o, nu i-a spart capul. Nici n-a pus mâna pe ea!”, „Mare lucru!”
- Comparația: Există cazuri de violență mai gravă, deci ar trebui să accepți abuzul.
- Blamarea victimei: „Sper să-și revină și să termine cu prostiile astea”
Impact
Cum afectează acest discurs victima violenței?
- Victima se poate simți vinovată pentru că este afectată de o agresiune pe care ceilalți nu o recunosc ca atare.
- Victima poate ajunge să se îndoiască de legitimitatea abuzului suferit, comparându-se cu victimele unor acte mai grave.
- Victima se poate simți singură, captivă în relația abuzivă și lipsită de sprijin atunci când este judecată de cei din jur în loc să fie ascultată și ajutată.
Alternativa
Care ar fi fost reacția potrivită?
Șefa Mariei ar fi putut opri violența dacă ar fi ales:
- Să ofere Mariei sprijinul de care are nevoie: să ia în serios abuzul, fără să o judece
- Să-i ofere câte zile libere avea nevoie pentru a se recupera și a-și lua măsuri de protecție
Material realizat cu sprijinul financiar al Granturilor SEE și/sau Norvegiene 2014-2021. Conținutul acestuia (text, fotografii, video) nu reflectă opinia oficială a Operatorului de Program, a Punctului Național de Contact sau a Oficiului Mecanismului Financiar. Informațiile și opiniile exprimate reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorului/autorilor.
PARTENERI